De beste motorhelm online bestellen

Op zoek naar de beste motorhelmen ✅ en deze online bestellen, dan zit u hier goed!

Deze leverancier heeft voor u een uitgebreid assortiment aan beste helmen tegen de juiste prijs!

 

Motorrijders kunnen hier terecht voor alle kleding, bagage, navigatie en werkplaatsbenodigdheden. Bij alle producten wordt direct de voorraad en levertijd aangegeven. Over het algemeen kan alles binnen een paar werkdagen worden geleverd. Er kan op diverse manieren worden betaald, zoals iDeal, PayPalBanContact / MisterCash, kredietkaart (Visa / Mastercard) of per overschrijving. 

Jouw bestelling wordt zorgvuldig verpakt en wordt in samenwerking met de transporteur DPD op het ingegeven leveringsadres bezorgd. Jouw bestelling kan ook geleverd worden in een DPD afhaalpunt. 

20% korting op ALLE motorfietslaarzen en motorfietsschoenen


Shark Race-R Pro

 

Met de RACE-R Pro – een replica van de helm waarmee oud-wereldkampioen Jorge Lorenzo over het circuit scheurt – begeeft Shark zich op het terrein van de high performance uit de circuitracerij. Hoge snelheden, optimaal zicht, stabiliteit en aerodynamica dus, gecombineerd met hoogstaande bescherming. En inderdaad, je mag er ook gewoon de openbare weg mee op (ECE-R 22/05).

 

De buitenschaal is carbonvezel (aramid), dat als belangrijkste eigenschap heeft dat het een hoge mate van sterkte linkt aan een licht gewicht. Ideaal voor een high-end racehelm dus. De verschillende helmmaten zijn bovendien verdeeld over twee helmschalen. Het resultaat weegt amper 1250 gram.

 

Jorge Lorenzo verbindt natuurlijk zijn naam niet aan eender wat. Aerodynamisch zit het dus goed. Daar waar nodig of wenselijk kreeg de helm deflectoren en een ontdubbelde spoiler, in functie van stabiliteit en minder constante druk op het lichaam van de motorrijder. Dat een verbeterde stabiliteit rechtstreeks bijdraagt tot een beter zicht – niet onbelangrijk op een racecircuit. Vandaar ook het vizier (optische klasse 1) met variabele dichtheid en vier ankerpunten, een gepatenteerde veiligheidsoptie. Naast het standaard tear-off voorbereid transparante vizier**, zijn er voor de RACE-R Pro ook getinte vizieren, een transparant Pinlock-vizier, een Pinlock-film en tear-offs beschikbaar. De anti-kras en anti-condensatiebehandeling is een evidentie, net zoals het quick release systeem.

 

Zes ventilatieopeningen garanderen vooraan en bovenaan een constante aanvoer van frisse lucht. Tenzij je dat niet wenst, want ze zijn door middel van schuif- en kantelelementen in te stellen. Een neuskapje, kinspoiler en windafdichting kin zijn standaard. Onderaan is de nekrand deels elastisch, wat voor een goed aansluiting op de hals zorgt. De uitneembare voering is vanzelfsprekend wasbaar en makkelijk te onderhouden. De RACE-R Pro is voorzien van uitsparingen die brildragers zullen plezieren. Een dubbele-D sluiting werd afgewerkt met een magneet.

 

Dit is een high-performance helm voor dagdagelijks gebruik, met een stevige stamboom die diep geworteld is in de competitieve racerij.

 

Voor het onderhoud van deze helm bevelen we voor de buitenkant S100 helm en vizierreiniger aan. Voor het reinigen van het interieur, zonder het te verwijderen, kan je S100 helm interieurreiniger gebruiken. Nieuwe vizieren hebben een waterafstotend behandeling gekregen. Deze behandeling is minder effectief na enige tijd. Herstel het waterafstotend effect met Rain-X anti-regen spray.

 

De in Frankrijk verplichte, reflecterende stickers om op de helm te kleven worden meegeleverd.

 

Vergeet zeker niet je nieuwe Shark-helm na aankoop te registeren op www.shark-helmets.com. Op die manier geniet je zeker van 5 jaar* garantie Gebruik hiervoor de code die je kan terugvinden op de kinriem van elke Shark-helm. Opgelet: het gaat om de laatste zes cijfers!

 

Ruime keuze motor helmen uit de merken:

HJC

 

Shoei

 

AGV

 

GIVI

 

LS2

 

IXS

 

SCORPION

 

SCHUBERTH

 

SENA

 

PREMIER

 

ROOF

 

OXFORD

 

HELD

 

CARDO

 

ALPINESTARS

 

GLOBAL VISION

 

DAINESE

 

HEVIK

 

INTERPHONE

 

REV’IT!

 

CHAFT

 

S100

 

RAD

 

MACNA

 

BOOSTER

 

ALBRECHT

 

SEGURA

 

KLAR-PILOT

 

MATT

 

RAIN-X

 

KAPPA

 

Buiten deze helmen nog veel meer helmen, kijk hier!

20% korting op ALLE motorfietsjassen

RSS productfeed

DAINESE Torque 3 Out, Sport motorlaarzen, Zwart-Anthraciet (do, 23 mrt 2023)
Torque 3 Out Zwart-Anthraciet Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Onze 44'igers hebben het lastig om hierin hun plaats te vinden. Dit motorschoeisel is kleiner, strakker, een beetje nauwer dan we gewoon zijn. Een maatje groter kiezen kan geen kwaad want de maattabel van dit motorschoeisel is krap bemeten. De DAINESE Torque 3 is een motorlaars die je ook in een glazen kast in de living kan zetten. Gewoon om naar te kijken en van te genieten. Dit is topsport in motorlaarsvorm, categorie 'lichtgewichten'. Dat lichte gewicht is absoluut het vermelden waard want de DAINESE Torque 3 heeft een dubbele opbouw met een extra 'schoen-in-de-laars'. Doorgaans verwacht je dan een beetje van een blok aan het been, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. De buitenzijde in microvezel en D-Stone™-materiaal zit daar voor veel tussen, naast het feit dat DAINESE natuurlijk kan terugvallen op een fenomenale kennis en ervaring als het over motorlaarzen op topniveau (denk: Valentino Rossi) gaat. De ruime accordeonpanelen en de TPU-enkelbrace zijn nog twee opvallende (en typerende) elementen in dit segment. De accordeonpanelen zorgen voor een optimale bewegingsvrijheid op en naast de motor, de enkelbrace - 'D-Axial System in TPU' heet dat bij DAINESE - laat net zo goed een comfortabele beweging toe, maar ondersteunt de enkel bij een crash. De hiel en scheen, niet toevallig eveneens kwetsbaar bij een val, worden ook beschermd door hard TPU. Over de afwisseling van matzwart en glanzend materiaal, ventilatieopeningen en grip op de hiel alleen, kan een doorgedreven studie gemaakt worden. Bespaar jezelf de moeite: DAINESE deed ze voor je en het resultaat hou je gewoon in je handen. En aan je voeten. Verstevigingen op de teen zijn een evidentie, net zoals de schakelversteviging en de vervangbare (magnesium) teenslider, waarvoor je de juiste inbussleutel in de doos vindt. De CE-Cat.II-EN13634-certificatie is een logisch gevolg van alles wat hierboven staat. Net zoals het logisch is dat de 'out' in de productnaam benadrukt dat je motorpak of motorbroek in deze motorlaars gaan en niet erboven. De binnenschoen opent zich - zoals de hele motorlaars - naar achter. Daar waar de laars zich ook opent, met de rits die over de (bijna) hele lengte uitstrekt. Heel veel makkelijker wordt het niet. Twee velcrostroken (5 centimeter) links en rechts van de rits laten je bovendien toe de DAINESE Co Torque 3 helemaal perfect aan te laten sluiten op het onderbeen. Je moet al hele gekke dingen doen om dit niet te laten passen. De wreef bevat een lange strook accordeonmateriaal, wat algemeen bijdraagt aan het comfort en de flexibiliteit. De rubberen zool is meer dan 'gewoon' en zowel de voering als een aantal uitwendige ventilatieopeningen zorgen ervoor dat de DAINESE Torque 3 een klimaathuishouding heeft die oververhitting tegen gaat. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 399.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Torque 3 Out, Sport motorlaarzen, Zwart-Fluo Rood (Thu, 23 Mar 2023)
Torque 3 Out Zwart-Fluo Rood Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Onze 44'igers hebben het lastig om hierin hun plaats te vinden. Dit motorschoeisel is kleiner, strakker, een beetje nauwer dan we gewoon zijn. Een maatje groter kiezen kan geen kwaad want de maattabel van dit motorschoeisel is krap bemeten. De DAINESE Torque 3 is een motorlaars die je ook in een glazen kast in de living kan zetten. Gewoon om naar te kijken en van te genieten. Dit is topsport in motorlaarsvorm, categorie 'lichtgewichten'. Dat lichte gewicht is absoluut het vermelden waard want de DAINESE Torque 3 heeft een dubbele opbouw met een extra 'schoen-in-de-laars'. Doorgaans verwacht je dan een beetje van een blok aan het been, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. De buitenzijde in microvezel en D-Stone™-materiaal zit daar voor veel tussen, naast het feit dat DAINESE natuurlijk kan terugvallen op een fenomenale kennis en ervaring als het over motorlaarzen op topniveau (denk: Valentino Rossi) gaat. De ruime accordeonpanelen en de TPU-enkelbrace zijn nog twee opvallende (en typerende) elementen in dit segment. De accordeonpanelen zorgen voor een optimale bewegingsvrijheid op en naast de motor, de enkelbrace - 'D-Axial System in TPU' heet dat bij DAINESE - laat net zo goed een comfortabele beweging toe, maar ondersteunt de enkel bij een crash. De hiel en scheen, niet toevallig eveneens kwetsbaar bij een val, worden ook beschermd door hard TPU. Over de afwisseling van matzwart en glanzend materiaal, ventilatieopeningen en grip op de hiel alleen, kan een doorgedreven studie gemaakt worden. Bespaar jezelf de moeite: DAINESE deed ze voor je en het resultaat hou je gewoon in je handen. En aan je voeten. Verstevigingen op de teen zijn een evidentie, net zoals de schakelversteviging en de vervangbare (magnesium) teenslider, waarvoor je de juiste inbussleutel in de doos vindt. De CE-Cat.II-EN13634-certificatie is een logisch gevolg van alles wat hierboven staat. Net zoals het logisch is dat de 'out' in de productnaam benadrukt dat je motorpak of motorbroek in deze motorlaars gaan en niet erboven. De binnenschoen opent zich - zoals de hele motorlaars - naar achter. Daar waar de laars zich ook opent, met de rits die over de (bijna) hele lengte uitstrekt. Heel veel makkelijker wordt het niet. Twee velcrostroken (5 centimeter) links en rechts van de rits laten je bovendien toe de DAINESE Co Torque 3 helemaal perfect aan te laten sluiten op het onderbeen. Je moet al hele gekke dingen doen om dit niet te laten passen. De wreef bevat een lange strook accordeonmateriaal, wat algemeen bijdraagt aan het comfort en de flexibiliteit. De rubberen zool is meer dan 'gewoon' en zowel de voering als een aantal uitwendige ventilatieopeningen zorgen ervoor dat de DAINESE Torque 3 een klimaathuishouding heeft die oververhitting tegen gaat. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 399.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Fulcrum GORE-TEX®, motorlaarzen en -schoenen, Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
Fulcrum GORE-TEX® Zwart Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Onze 44'igers hebben het lastig om hierin hun plaats te vinden. Dit motorschoeisel is kleiner, strakker, een beetje nauwer dan we gewoon zijn. Een maatje groter kiezen kan geen kwaad want de maattabel van dit motorschoeisel is krap bemeten. De lederen Fulcrum GT GORE-TEX® is een motorlaars waarvan we voorspellen dat je ze de volgende jaren heel erg graag en heel erg vaak zal dragen. Waterdicht, hoog maar handig en zeer, zeer, zeer comfortabel. 'GT' in het kwadraat: Gran Turismo en GORE-TEX® Doorrijders, pendelaars, veelrijders, al wie weleens door een bui wordt overvallen, iedereen die weleens langer dan een uur op de motorfiets zit, allemaal zijn ze gebaat bij een paar stevige, rechtdoorzee-motorlaarzen die heel veel bescherming koppelen aan heel veel comfort. En dan zit het bij de Fulcrum GT GORE-TEX® wel goed. De volnerf rundleren buitenzijde is vanzelfsprekend slijt- en scheurvast, robuust en toch beweeglijk. Dan ben je al een heel eind op weg. Het comfortniveau bij de Fulcrum GT GORE-TEX® ligt hoog. Al helemaal omdat de buitenzijde gecombineerd wordt met het GORE-TEX® membraan, wat voor een waterdicht en ademend geheel zorgt en nog altijd de beste garantie blijft op droge voeten. Alles steekt in een neutraal jasje, waardoor je deze laars eigenlijk met zowat elke motoroutfit kan combineren. Impactbescherming is, onder het leder aangebracht, aanwezig op alle kwetsbare plaatsen: tenen, hiel, enkel en scheenbeen. De schakelversteviging die je bij een motorlaars mag verwachten, is zowel links als rechts aangebracht. Symmetrie voor alles en dat in tijden waarin automatische versnellingsbakken aan belang winnen. In- en uit de laars komen, gaat verbazingwekkend vlot. De lange rits aan de binnenzijde van elke laars helpt natuurlijk, maar ook de 'inkeping-met-velcro' aan de buitenzijde is wat dat betreft toch echt aan meerwaarde. De schacht (±29cm) die bovenaan links en rechts van velcro voorzien is en achteraan een elastische driehoek krijgt, is een 'kuitenbijter' in de goede zin van het woord: je past aan naar believen, tot het perfect aansluit. Verder vallen vooraan de eerder subtiele en verfijnde accordeonvlakken op, die je enkel heel wat extra bewegingsvrijheid en -ruimte geven. Reflecterende inzetstukjes achteraan zijn standaard en de rubberen zolen met duidelijk profiel garanderen dat je - eenmaal aangekomen op je bestemming - niet van schoeisel hoeft te wisselen om tien stappen te kunnen zetten. De Fulcrum GT GORE-TEX® is een op het eerste zicht stevige en robuuste motorlaars, waarvan de verfijndheid je gaandeweg (letterlijk!) steeds beter zal bevallen. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 319.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Tempest D-DRY® Gloves Lang, Motorhandschoenen winter, Zwart-Rood (Thu, 23 Mar 2023)
Tempest D-DRY® Gloves Lang Zwart-Rood 'Tempest' komt vaker terug bij DAINESE. Er bestaan naast deze lange winterhandschoenen ook kortere exemplaren en je kan probleemloos een hele outfit samenstellen met de Tempest 2-motorbroek en Tempest 2-motorjas. Allemaal gebruiken die D-DRY®: het eigen DAINESE-membraan dat maximale waterdichtheid koppelt aan een grote mate van ademend comfort. Dan weet je meteen wat de verwachtingen zijn: droge handen, warme handen, motorhandschoenen die tegen een duw kunnen en eigenlijk alles aan boord hebben om zowat elke omstandigheid de baas te kunnen. Om heel dat pakket in vijf vingers, een hand en een stuk van de pols te krijgen, is best wat knowhow nodig en gelukkig kan DAINESE op dat terrein wel een en ander voorleggen. Mede daardoor krijg je een buitenzijde die bestaat uit een combinatie van elasticiteit en slijtvast suède. De handpalm is extra versterkt en op de rugzijde is het vooral de Comfortech-knokkelbeschermer die in het oog springt. Nou ja, het staat erop en dus kan je het niet missen want eigenlijk zijn dit behoorlijk discrete, klassieke motorhandschoenen. Op elk vlak: niet 'te dik' en toch duidelijk lekker warm gevoerd. Met een manchet die je goed kan aansluiten - en dus wellicht onder de motorjas kan dragen - of boven het mouwuiteinde laat glijden. Met vizierwisser op de linkse duim, met Smart Touch, met reflecterende inzetstukjes. Met CE-Cat.II-Pr-EN13594/2010, level 1-certificatie. Er staat vaak 'met' in deze tekst en dat wil vooral zeggen dat er aan elke vinger van deze Tempest D-DRY®-motorhandschoenen wel een paar troeven te verzinnen zijn. Dit zijn overigens uniseks-motorhandschoenen. Naast deze uitvoering met lange manchet, bestaat er ook een DAINESE Tempest D-DRY® Gloves Kort, met korte manchet. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 129.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Scout 2 GORE-TEX, Gore-Tex® motorhandschoenen, Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
Scout 2 GORE-TEX Zwart De Scout 2 is een logische, maar meteen ook doorgedreven evolutie van een klassieker uit het touringsegment (de 'gewone' Scout). Met een pak nieuwe elementen en een ademend GORE TEX®-membraan kan je in elk geval veel kanten uit. Technisch zit het bovendien fantastisch in elkaar en als je de zuiderse zomers een beetje vermijdt, behoren vier seizoenen zowaar tot de mogelijkheden. De Thermal Primaloft-voering is weliswaar voelbaar aanwezig, en dat vierde seizoen - de zomer - is steeds vaker voer voor uitgesproken zomerhandschoenen. Geitenleer is en blijft een goede keuze wanneer het over veelzijdige motorhandschoenen gaat en hoewel Amica op de handpalm het 'weapon of choice is, voorziet DAINESE rijkelijk veel versterkingen en extra's in leder: op de handpalm, de vingers en op de logische plaatsen. Amica-suède is trouwens net zo goed een slijtvaste zekerheid. De grip is uitstekend. Mede door de aanwezigheid van al dat geitenleer. Hoewel dit op het eerste zicht nogal dikke, misschien wat winterse motorhandschoenen lijken, kan je nog steeds probleemloos een balpen van tafel nemen. Een wat dikker exemplaar toch. Niet dat het nodig is, want de DAINESE Smart Touch werkt goed op elke smartphone en elk touchscreen en de besturing van een motorfiets vereist net iets minder fijne motoriek. De behoorlijk kloeke TECHNO™-knokkelbeschermer en een prominente 'slider' in polyurethaan op de muis van de hand zijn natuurlijk elementen die het algemene uitzicht niet meteen versmallen, maar op geen enkel moment heb je het gevoel dat je inboet aan contact, grip of motoriek. Het winterse uitzicht is misschien wat misleidend, en vooral het gevolg van alle troeven, die de Scout 2 aan boord heeft. Ook de lange en knap uitgewerkte manchet is zo'n typisch 'winters' element. Hier gaat het hem nochtans vooral over de elastische band waarmee je de motorhandschoen heel netjes kan laten aansluiten op de pols. Een vizierwisser (linkerduim), de reflecterende strookjes, voldoende elastische elementen om het allemaal zeer aangenaam en comfortabel te houden … stuk voor stuk wordt de aandacht getrokken door zaken die de Scout 2 weer een trapje hoger duwen. Het GORE TEX®-membraan blijft dan eigenlijk nog onzichtbaar. Dit is een goede, beschermende topper en een motorhandschoen waar vooral de veelrijders, pendelaars en doorrijders tonnen plezier aan zullen beleven. Al mag je ze ook gewoon houden om op zondag een plezierritje te maken. De Scout 2-motorhandschoenen zijn CE-gecertificeerd, Cat. II en EN13594, level 1. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 189.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Scout 2 GORE-TEX, Gore-Tex® motorhandschoenen, Zwart-Fluo Geel-Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
Scout 2 GORE-TEX Zwart-Fluo Geel-Zwart De Scout 2 is een logische, maar meteen ook doorgedreven evolutie van een klassieker uit het touringsegment (de 'gewone' Scout). Met een pak nieuwe elementen en een ademend GORE TEX®-membraan kan je in elk geval veel kanten uit. Technisch zit het bovendien fantastisch in elkaar en als je de zuiderse zomers een beetje vermijdt, behoren vier seizoenen zowaar tot de mogelijkheden. De Thermal Primaloft-voering is weliswaar voelbaar aanwezig, en dat vierde seizoen - de zomer - is steeds vaker voer voor uitgesproken zomerhandschoenen. Geitenleer is en blijft een goede keuze wanneer het over veelzijdige motorhandschoenen gaat en hoewel Amica op de handpalm het 'weapon of choice is, voorziet DAINESE rijkelijk veel versterkingen en extra's in leder: op de handpalm, de vingers en op de logische plaatsen. Amica-suède is trouwens net zo goed een slijtvaste zekerheid. De grip is uitstekend. Mede door de aanwezigheid van al dat geitenleer. Hoewel dit op het eerste zicht nogal dikke, misschien wat winterse motorhandschoenen lijken, kan je nog steeds probleemloos een balpen van tafel nemen. Een wat dikker exemplaar toch. Niet dat het nodig is, want de DAINESE Smart Touch werkt goed op elke smartphone en elk touchscreen en de besturing van een motorfiets vereist net iets minder fijne motoriek. De behoorlijk kloeke TECHNO™-knokkelbeschermer en een prominente 'slider' in polyurethaan op de muis van de hand zijn natuurlijk elementen die het algemene uitzicht niet meteen versmallen, maar op geen enkel moment heb je het gevoel dat je inboet aan contact, grip of motoriek. Het winterse uitzicht is misschien wat misleidend, en vooral het gevolg van alle troeven, die de Scout 2 aan boord heeft. Ook de lange en knap uitgewerkte manchet is zo'n typisch 'winters' element. Hier gaat het hem nochtans vooral over de elastische band waarmee je de motorhandschoen heel netjes kan laten aansluiten op de pols. Een vizierwisser (linkerduim), de reflecterende strookjes, voldoende elastische elementen om het allemaal zeer aangenaam en comfortabel te houden … stuk voor stuk wordt de aandacht getrokken door zaken die de Scout 2 weer een trapje hoger duwen. Het GORE TEX®-membraan blijft dan eigenlijk nog onzichtbaar. Dit is een goede, beschermende topper en een motorhandschoen waar vooral de veelrijders, pendelaars en doorrijders tonnen plezier aan zullen beleven. Al mag je ze ook gewoon houden om op zondag een plezierritje te maken. De Scout 2-motorhandschoenen zijn CE-gecertificeerd, Cat. II en EN13594, level 1. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 189.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE D-Explorer 2, Motorhandschoenen zomer, Grijs-Blauw-Rood-Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
D-Explorer 2 Grijs-Blauw-Rood-Zwart De D-Explorer 2 zijn korte zomerhandschoenen met heel veel mesh en toch ook heel veel beschermingsmateriaal. De combinatie is in evenwicht en dat levert niet alleen veilige zomerhandschoenen op: ze zijn ook comfortabel. Een D-Explorer 2 is een motorhandschoen die je in huis al aantrekt en vele uren later pas weer uittrekt. Net voor het slapengaan, zoiets. Dun, licht en dus vooral ook motorisch-gevoelsmatig helemaal in orde, zijn dit veelgebruikers. De enige - weliswaar cruciale - voorwaarde zal voor de meeste motorrijders het weer zijn. Waterdicht zijn ze niet. Toch voorziet DAINESE een vizierwisser op de linkerduim, dus zelf zijn de Italianen in geen geval bang van wat water. Op elk ander terrein ligt de lat dan ook hoog. De ademende en elastische materialen die samen met mesh het grootste oppervlak langs buiten bekleden, krijgen binnenin letterlijk versterking van de geitenleren handpalm. Neopreen op de manchet is dan weer de comfortbrenger van dienst. Geitenleer is slijtvast, stevig, biedt een uitstekende grip én een goed stuurgevoel … veel beter zal je amper vinden en met nog een aantal schuimrubberen inzetstukjes op de handpalm is die zijde zeker en vast in orde. De handrug krijgt een beetje extra aandacht uit de hoek van de externe impactprotectie: de vingers en de knokkels zijn voorzien van kunststof-beschermingsmateriaal. Stevig, duidelijk met vertrouwen maar nooit hinderlijk of rigide. 'In balans' heet dat dan. De D-Explorer is een korte motorhandschoen. Doorgaans zal er een streepje licht op de pols vallen, tussen motorhandschoen en motorjas in. Het draagt bij aan het algemene, verkoelende effect van een paar goede zomerhandschoenen. Smart Touch zorgt ervoor dat je elk touchscreen en elke smartphone kan bedienen en ook dat draagt bij aan het feit dat je deze D-Explorer 2 gewoon na het tandenpoetsen aantrekt en pas laat op de avond weer aan de kant legt. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 99.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Wave D1 Air 12, Rugprotectoren voor in motorfietsjas, M (Thu, 23 Mar 2023)
Wave D1 Air 12 M De Wave D1 Air bestaat in een aantal uitvoeringen en versies. Die onderscheiden zich van elkaar door een nummer en belangrijker: door de afmetingen. Samengesteld vanuit een driedelig idee, met een basis die inzet op ademende en ventilerende eigenschappen, een middenlaag die bestaat uit een schokabsorberende kern en een buitenlaag die vooral sterk en beschermend wil zijn, is de Wave een zeer complete rugprotector. Eentje die dus ook nog eens goed in elkaar steekt. De kern heeft een honingraatstructuur maar vooral de buitenste laag ziet er opvallend uit, met dank aan de echte 'platen', zoals in het dekschild van een insect. DAINESE heeft een naam en een reputatie in de racerij. Die worden in de verschillende Wave-rugprotectoren zeker waargemaakt. De platen bewegen ten opzichte van elkaar en zorgen op die manier voor een optimaal contact met het lichaam. Het hypoallergene materiaal en de verstelbare én verwijderbare schouderriemen, samen met de elastische band ter hoogte van de onderrug, garanderen dat je niet eerst een half uur staat te knoeien om deze zeer kwaliteitsvolle rugprotector aan te trekken. Het mag duidelijk zijn dat DAINESE met deze Wave een stel zeer performante, losse rugprotectoren aanbiedt. De CE-certificatie (EN1621.2/2014 level 2) is logisch. Hieronder vind je een overzicht van de lichaamslengte en taille omtrek met de passende Dainese Wave D1 Air rugprotector. Lichaamslengte in cm RUGPROTECTOR Taille <89cm Taille >90cm <165 => Wave D1 Air 1S M 90cm>L 160-175 => Wave D1 Air 11 M 90cm>L 170-180 => Wave D1 Air 12 M 90cm>L >180 => Wave D1 Air 13 M 90cm>L EUR 199.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE D-Gambit Backpack, Motorrugzakken, Stealth-Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
D-Gambit Backpack Stealth-Zwart Deze D-Gambit motorrugzak zal zich in recordtempo bewijzen als betrouwbare partner en gooit daarvoor behalve heel veel opbergvakken (10!) ook een waterdichte behandeling in de strijd. We zijn niet zeker dat we elk mogelijk opbergvakje gevonden hebben. Daarvoor zijn het er heel veel. Niet te veel, want dit is een slim opgebouwde en goed ontworpen motorrugzak. Met een focus op elektronica. Die focus vertaalt zich vooral in een aantal met fleece gevoerde, apart te bereiken, opbergvakken. Goed voor laptops (15” - 17” kan), tablet, IPad of e-reader, computermuis, digitale camera … Vrijwel elk compartiment is van buiten te bereiken, onafhankelijk van de rest. Dit is een organisatie-rugzak met andere woorden: praktisch en helemaal naar je eigen hand te zetten. In totaal kan de D-Gambit 33 liter bevatten. Dat situeert hem bij de grotere exemplaren uit het aanbod. Op de motorfiets moet het vanzelfsprekend ook nog enigszins ergonomisch verantwoord blijven en ook dan scoort deze motorrugzak heel goed. De verstelbare schouderriemen zijn breed, gevoerd en zacht. De ergonomische vorm en het extra borstriempje garanderen dat de D-Gambit onderweg blijft zitten waar je dat graag hebt. De rugzijde is voorzien van padding, terwijl de vakjes die bijvoorbeeld een zonnebril of elektronica kunnen bevatten een extra harde schaal kregen om maximaal te beschermen. Dit is een sterke motorrugzak, in elke betekenis van het woord, zoveel is zeker. EUR 189.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Neck Gaiter Therm, Multifunctionele halsbeschermer voor op de motorfi, Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
Neck Gaiter Therm Zwart De Neck Gaiter van DAINESE is voor de motorrijder wat de halsdoek voor de cowboy is: een multifunctioneel, essentieel motorkledingstuk dat altijd van pas komt en dat vooral gemist wordt als je het eens niet bijhebt. Het beste onderdeel van je outfit waarvan je niet wist dat het bestond, zoiets.Het lijkt nochtans poepsimpel: buisvormig, niet te veel naden (1 dus), een gezonde dosis stretch, warm gevoerd en compact genoeg om in je zak te passen, terwijl je er toch vlot je hele halsstreek mee bedekt. Het is ook echt zo simpel. Met de aanvulling dat het bij DAINESE zelden zo simpel is als je op het eerste zicht zou vermoeden. Ook hier merk je meteen dat dit geen wollen sjaal is, wel een behoorlijk hightech extra aanvulling van een sowieso al hightech outfit. Ter info: een Gaiter is eigenlijk een slobkous of beenkap. In dit geval dus eentje voor de nek. EUR 29.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Air Frame D1 Tex Lady, Doorwaai motorjas dames, Zwart-Grijs-Fuchia (Thu, 23 Mar 2023)
Air Frame D1 Tex Lady Zwart-Grijs-Fuchia Dit is een zomerjas voor dames, met duidelijk sportieve inslag, die echt bestaat uit een soort frame, een chassis, waarin vooral heel veel mesh verwerkt is. De bedoeling is duidelijk: laat de lucht stromen. Laat de wind afkoelen. Deze damesversie is uitgesproken meer gecentreerd dan de mannelijke tegenhanger en de snit is duidelijk anders. Het frame waarvan sprake bestaat uit Quick Dry, een slijtvast materiaal dat aanvoelt als katoen met een waslaagje. Hoe dan ook: het draait bij de Air Frame D1 Lady vooral om het mesh dat daartussen zit. Dit is een doorwaaijjas die nog een heel klein beetje extra ambities op tafel legt, maar daarin ook niet overdrijft. Een verwijderbare windstopper is er namelijk ook. Dat lijkt wat tegenstrijdig, maar het verruimt natuurlijk wel de mogelijkheden. Hoe vaak is het op elk moment van de dag perfect 'doorwaaiweer'? Hoe vaak zou je 's morgens nog een extra laagje willen en na de middag niet? Bij de Air Frame D1 Lady beschik je daarover, maar zoals gezegd: de ambities zijn eerder klein. Verwacht geen waterdichte eigenschappen, geen thermovoering- allures. De uitneembare windbarrière is - hoewel goed - basic. De manier waarop het met drukknopen in de motorjas vastgemaakt wordt, vinden we zelf dan weer een meerwaarde. Een binnenzak en twee buitenzakken hebben een plaatsje gevonden en ook voor de aanpassingsmogelijkheden op de mouwen (twee drukknopen) was er ook nog plaats. De mouwuiteinden zijn met veel zin voor detail - en zachte, elastische inzetstukken - afgewerkt. Op de taille biedt velcro extra opties. De kraag kreeg twee drukknopen en ook hier zal je dezelfde zachte inzetstukjes terugvinden. De schouder- en elleboogprotectoren zijn CE-gecertificeerd en - mocht je dat willen - uitneembaar of vervangbaar. Een rugprotector is optioneel. De verbindingsrits is DAINESE ten voeten uit: schitterend. En ze laat alle combinatiemogelijkheden helemaal open. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 249.95 Meer informatie
>> meer lezen

DAINESE Aurora Lady D-WP®, Touring motorlaarzen, Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
Aurora Lady D-WP® Zwart Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Onze 44'igers hebben het lastig om hierin hun plaats te vinden. Dit motorschoeisel is kleiner, strakker, een beetje nauwer dan we gewoon zijn. Een maatje groter kiezen kan geen kwaad want de maattabel van dit motorschoeisel is krap bemeten. De DAINESE Aurora Lady D-WP® is een hoge, veelzijdige motorlaars voor dames. Waterdicht en met een pak protectiemateriaal aan boord is dit een 'veelgebruiker' die in zowat alle omstandigheden heel erg zinvol zal blijken te zijn. De buitenste laag - en met een schacht van bijna 30 centimeter is die behoorlijk uit de kluiten gewassen - bestaat uit microvezel en slijtvast polyamide. Kunststof dus, al zal niemand het je kwalijk nemen als je het verwart met leder. Om maar te zeggen: het ziet er goed uit. De grote accordeonstukken voor- en in mindere mate achteraan zijn nodig om een motorlaars van dit formaat flexibel, comfortabel en vooral beweeglijk te houden. Opdracht geslaagd in dit geval, want na het parkeren stap je probleemloos nog een eind door met de Aurora Lady D-WP®. Daarbij mag je al in serieuze plassen en poelen terechtkomen. D-WP® is een materiaal dat in het DAINESE Technology Center uit de koker van een aantal slimme R&D-mensen komt. Het is waterdicht en waterafstotend, wat betekent dat je voeten droog blijven maar ook dat je motorlaarzen meer op een eend lijken dan op een spons: het water loopt ervan af in plaats van erin te trekken.Dan heb je dus al een waterdichte, hoge en comfortabele motorlaars. Eentje met een CE-certificatie (Cat.II - EN - 13634). De hiel, de enkel en de teen zijn duidelijk versterkt en ook de scheenplaat boezemt vertrouwen in. In- en uitstappen doe je eigenlijk nog heel makkelijk. Motorlaarzen die hoog eindigen hebben wat dat betreft niet altijd de beste reputatie, maar DAINESE is natuurlijk niet aan zijn proefstuk toe. De rits aan de binnenzijde loopt van aan de rubberen zool tot zowat 12 centimeter onder de bovenzijde. Scheen en kuit sluit je op elkaar aan door middel van velcro aan beide zijden. Dat geeft natuurlijk als voordeel dat je de Aurora Lady D-WP® zeer individueel kan laten passen. Boven de dik-gevoerde of ultradunne motorbroek, het lukt. De schakelversteviging is TPU en de reflecterende inzetstukjes zijn - hoewel subtiel - zeker een meerwaarde. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina. EUR 239.95 Meer informatie
>> meer lezen

AGV K5 S Thunder Mat, Integraalhelm, Zwart-Wit-Rood (Thu, 23 Mar 2023)
K5 S Thunder Mat Zwart-Wit-Rood Het hoofdbestanddeel van de helmschaal bij de AGV K5 S is carbon-glasvezel. De helmschaal in glasvezel komt in twee verschillende formaten om alle helmmaten zo strak mogelijk te bevatten. Je bent een racemerk of je bent het niet, en dat resulteert in zeer compacte, strakke en lichte motorhelmen. Met twee helmschalen houdt AGV het gewicht van de K5 S ruim lager dan 1500 gram. Niet veel voor een motorhelm met ingebouwd zonnevizier en veel sportieve ambities. AGV - al 70 jaar actief en bijna 25 jaar motorhelmleverancier van Valentino Rossi - tracht verder te gaan dan veel andere helmproducenten. Zeker vanuit veiligheidsperspectief en met een traditie in de racerij, overstijgen ze graag de standaard. Ook bij de K5 S is dat zo. In dat opzicht valt vooral het 'collarbone safe profile' op, waarbij de vorm van de motorhelm onderaan voorkomt dat je bij een letterlijke opdoffer je eigen sleutelbeen in twee breekt. Datzelfde profiel (met twee steunpunten en een boogvorm in het midden) maakt een helmdonut trouwens geen overbodige luxe. Met vijf ventilatieopeningen vooraan, twee op de kin, twee ter hoogte van het voorhoofd en een topventilatie, hoor je niemand klagen. Achteraan geleiden twee (dicht te schuiven) uitlaten in de aerodynamische spoiler de rijwind terug naar buiten. Alle ventilatieopeningen zijn vanzelfsprekend te bedienen. Om de dubbele kinventilatie te openen gebruik je wel het hendeltje langs de binnenkant van het kinstuk. Je vindt het onderaan, vooraan, daar waar de windafdichting kin een kleine opening laat om je vinger doorheen te schuiven. Heerlijk als je plots ontdekt hoe ingenieus iets in elkaar gestoken werd. Speciale aandacht ging ook naar het vizier. Anti-kras, Pinlock® inbegrepen, met een gepatenteerd Extra Quick Release System en een Micro-opening systeem - waarbij je vooraan een klein gleufje kan garanderen - is aan heel veel gedacht. 'Ultravision' is bovendien een aandachtspunt bij elke AGV-motorhelm: 190° horizontaal en 85° verticaal, dat zijn volgens de Italianen de coördinaten die best bij je gezichtsveld zouden moeten passen. Goed voor een breed beeld op weg, bocht en eventuele obstakels. De ervaring leert ons dat het vooral de snelheid van informatieverwerking is, die naast een goede kijktechniek in de minder professionele kringen het verschil maakt, al kan het zeker geen kwaad. Aan de linkerkant, net onder het vizierscharnier, dat het mechanisme zichtbaar laat, zal je ook met motorhandschoenen aan probleemloos de schuiver voor het geïntegreerde zonnevizier vinden. Ook dit is een anti-kras-exemplaar en je kan het net zoals het transparante vizier zonder hulpstukken of gereedschap verwijderen en vervangen. De winddeflector op de neus is niet te hoog maar doet zijn werk. Je verwijdert hem probleemloos en dat geldt ook voor het windgordijn onder je kin. De wangkussens zijn specifiek ontwikkeld om het opzetten van de helm (en omgekeerd) vlot te laten verlopen, zonder dat er daarom sprake is van veel speling. Het volledige interieur is trouwens antibacterieel, wasbaar, zweet-absorberend, zacht, aangenaam en goed uitgedacht: brildragers zullen geen problemen ondervinden en met een verwijderbare winddeflector beschik je over een mogelijkheid om de K5 S helemaal naar wens aan te passen. De zachte en mooi uitgewerkte dubbel-D-sluiting is verstelbaar. De AGTV K5 S is voorbereid om het AGV ARK-communicatiesysteem in te passen. Voor het onderhoud van deze helm bevelen we voor de buitenkant S100 helm en vizierreiniger aan. Voor het reinigen van het interieur, zonder het te verwijderen, kan je S100 helm interieurreiniger gebruiken. Nieuwe vizieren hebben een waterafstotend behandeling gekregen. Deze behandeling is minder effectief na enige tijd. Herstel het waterafstotend effect met Rain-X anti-regen spray. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een gekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen of matheid voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Zo'n een gekrast of mat vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een langere reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 419.95 Meer informatie
>> meer lezen

AGV K3 SV Birdy, Integraalhelm, Rood-Geel-Wit (Thu, 23 Mar 2023)
K3 SV Birdy Rood-Geel-Wit De K3 SV is een betaalbare en veelzijdige integraalhelm met heel wat extra's, standaard aan boord. Altijd leuk. De K3 SV-lijn van AGV springt vooral in het oog door de cartoonachtige designs. Thermoplastic is het hoofdbestanddeel van de helmschaal. Met twee helmschalen om alle helmmaten te bevatten, houdt AGV het gewicht van de K3 SV netjes rond 1500 gram. Niet eens zoveel voor een motorhelm met ingebouwd zonnevizier en veel sportieve ambities. AGV - al 70 jaar actief en bijna 25 jaar helmleverancier van Valentino Rossi - tracht verder te gaan dan veel andere helmproducenten. Zeker vanuit veiligheidsperspectief en met een traditie in de racerij, overstijgen ze graag de standaard. Ook bij de K3 SV is dat zo. In dat opzicht valt vooral het 'collarbone safe profile' op, waarbij de vorm van de motorhelm onderaan voorkomt dat je bij een letterlijke opdoffer je eigen sleutelbeen in twee breekt. Datzelfde profiel (met twee steunpunten en een boogvorm in het midden) maakt een helmdonut trouwens geen overbodige luxe. Met vijf ventilatieopeningen vooraan, twee op de kin, twee ter hoogte van het voorhoofd en een topventilatie, hoor je niemand klagen. Achteraan geleiden twee uitlaten de rijwind terug naar buiten. Alle ventilatieopeningen zijn vanzelfsprekend te bedienen. Om de dubbele kinventilatie te openen gebruik je wel het hendeltje langs de binnenkant van het kinstuk. Je vindt het onderaan, vooraan, daar waar de windafdichting kin een kleine opening laat om je vinger doorheen te schuiven. Heerlijk als je plots ontdekt hoe ingenieus iets in elkaar gestoken werd. Speciale aandacht ging ook naar het vizier. Anti-kras, Pinlock® inbegrepen, met een gepatenteerd Extra Quick Release System en een Micro-opening systeem - waarbij je vooraan een klein gleufje kan garanderen - is aan heel veel gedacht. 'Ultravision' is bovendien een aandachtspunt bij elke AGV-motorhelm: 190° horizontaal en 85° verticaal, dat zijn volgens de Italianen de coördinaten die best bij je gezichtsveld zouden moeten passen. Goed voor een breed beeld op weg, bocht en eventuele obstakels. De ervaring leert ons dat het vooral de snelheid van informatieverwerking is, die naast een goede kijktechniek in de minder professionele kringen het verschil maakt, al kan het zeker geen kwaad. Aan de linkerkant, net onder het vizierscharnier, dat het mechanisme zichtbaar laat, zal je ook met motorhandschoenen nog aan probleemloos de schuiver voor het geïntegreerde zonnevizier vinden. Ook dit is een anti-kras-exemplaar en je kan het net zoals het transparante vizier zonder hulpstukken of gereedschap verwijderen en vervangen. De winddeflector op de neus is niet te hoog maar doet zijn werk. Je verwijdert hem probleemloos en dat geldt ook voor het windgordijn onder je kin. De binnenzijde van de K3 SV is al net zo eenvoudig inwisselbaar, uitneembaar en wasbaar. Het interieur bestaat uit Dry-comfort, en dat voelt aangenaam en goed. De zachte en mooi uitgewerkte micrometrische sluiting is verstelbaar. Voor het onderhoud van deze helm bevelen we voor de buitenkant S100 helm en vizierreiniger aan. Voor het reinigen van het interieur, zonder het te verwijderen, kan je S100 helm interieurreiniger gebruiken. Nieuwe vizieren hebben een waterafstotend behandeling gekregen. Deze behandeling is minder effectief na enige tijd. Herstel het waterafstotend effect met Rain-X anti-regen spray. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een gekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen of matheid voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Zo'n een gekrast of mat vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een langere reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 279.95 Meer informatie
>> meer lezen

AGV K-5 Jet Solid Mat, Jethelm, Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
K-5 Jet Solid Mat Zwart Het hoofdbestanddeel van de helmschaal bij de AGV K-5 Jet is carbon-glasvezel. De helmschaal in glasvezel komt in twee verschillende formaten om alle helmmaten zo strak mogelijk te bevatten. Je bent een racemerk of je bent het niet, en dat resulteert in zeer compacte, strakke en lichte motorhelmen. Behalve deze - open-face - versie bestaat de K5 vanzelfsprekend ook in de gesloten integraaluitvoering. Met twee helmschalen houdt AGV het gewicht van de K-5 Jet ruim lager dan 1400 gram. Niet eens zoveel voor een motorhelm met ingebouwd zonnevizier. Ook al beperkt hij zich in naam en homologatie tot de categorie 'jethelmen', de K-5 Jet is een stille en vooral complete helm, waarin je allesbehalve een té open gevoel krijgt. Naar jethelm-normen zijn er veel (drie) onafhankelijk te bedienen ventilatieopeningen te onderscheiden. Tel daar ook nog eens de af te sluiten uitlaten in de spoiler bij, en je weet meteen dat er heel wat ventilatiemogelijkheden voorzien zijn. Het transparante anti-kras-vizier is voorbereid voor een optionele Pinlock®-lens en dat zou weleens geen overbodige luxe kunnen zijn. In gesloten stand - met de twee magneetjes links en rechts - versterkt het gevoel echt 'in' de motorhelm te zitten nog. Klap je bovendien het geïntegreerde zonnevizier uit dan vergeet je helemaal dat je met een jethelm onderweg bent. Ook dat is trouwens een anti-kras-exemplaar en je kan het net zoals het transparante vizier zonder hulpstukken of gereedschap verwijderen en vervangen. Extra aandacht ging naar een beter - lees: breder - perifeer zicht, een thema waaraan AGV sowieso in elke motorhelm voldoende aandacht schenkt. Het interieur bestaat vooral uit Dry-Comfort en die twee woorden zijn veelzeggend wat betreft de kenmerken. Alle onderdelen die samen het mooi-afgewerkte interieur uitmaken, zijn wasbaar. De micrometrische sluiting is verstelbaar. Voor het onderhoud van deze helm bevelen we voor de buitenkant S100 helm en vizierreiniger aan. Voor het reinigen van het interieur, zonder het te verwijderen, kan je S100 helm interieurreiniger gebruiken. Nieuwe vizieren hebben een waterafstotend behandeling gekregen. Deze behandeling is minder effectief na enige tijd. Herstel het waterafstotend effect met Rain-X anti-regen spray. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een gekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen of matheid voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Zo'n een gekrast of mat vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een langere reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 339.95 Meer informatie
>> meer lezen

AGV AX9 Carbon, Dual Sport motorhelm, Mat (Thu, 23 Mar 2023)
AX9 Carbon Mat Deze dualsport kan je maar liefst in vier verschillende configuraties dragen en dan weet je dat de term 'dualsport' hier eigenlijk tekortschiet. De AGV AX9 motorhelm is een fijn en veelzijdig stukje techniek. Met Italiaanse stijl en flair. Een nieuwe standaard zelfs, volgens sommigen. De buitenschaal is een combinatie van carbon, aramide en glasvezel: sterk en licht (alle drie, ja) en dus zowat alles wat je van een hedendaagse motorhelm mag verwachten. Met drie helmschalen om alle helmmaten te bevatten en vier verschillende formaten van EPS-binnenschalen, garandeert AGV je zowat de perfecte pasvorm aan het laagste gewicht. Volledig uitgerust - vizier en zonneklep incluis - zet de AX9 1600 gram op de weegschaal. Die configuratie hoef je dus evenwel niet te hanteren. Vizier en zonneklep (1), vizier zonder zonneklep (2), zonder vizier maar met klep (3) en zonder vizier of klep (4), we komen aan vier verschillende opstellingen. Voeg je nog een crossbril toe, dan tellen we er minstens zes. Dat zijn er meer dan de nationale voetbalploeg onder de knie heeft. Of het nu noordwaarts, zuidwaarts, links, rechts, in de winter, door de modder of over asfalt gaat, AGV AX9 past zich aan. Het transparante vizier is vanzelfsprekend anti-kras én Pinlock®-klaar. De 100% Max Vision Pinlock®-lens krijg je erbij geleverd. Brildragers hoeven zich geen zorgen te maken en AGV maakt er sowieso een punt van om het 'field of vision' - ofwel: gezichtsveld - zo groot mogelijk te maken. Er is het vaker gebruikte 'micro-opening system' dat een kiertje toelaat. Speciale aandacht ging naar de aerodynamica van de zonneklep: je wil niet 'zeilen', wel rijden. Een dualsport of allroad gebruik je vaak in wat intensievere omstandigheden, waarin 'lucht' onontbeerlijk is. Vandaar dat de ventilatie ook op niveau staat: sowieso biedt het kinstuk meer ruimte en de grote luchthapper vooraan is er eentje die je makkelijk kan openen en van een filtertje voorzien. Customizen heet dat dan. Een dubbele topventilatie is afsluitbaar en biedt in open toestand een gezonde luchtstroom. Die leidt naadloos langs het goed uitgedachte interieur, dat vochtafdrijvend is en eindigt in een gedetailleerde, waterwerende nekrand. Uitneembaar, wasbaar, geventileerd én voorzien om een communicatiesysteem in te passen, veel completer wordt het niet. De dubbel-D-sluiting is er eentje waarop je kan rekenen. Aanpasbaar en voorzien van een zachte afwerking. De AGV AX9 is een zeer complete, zeer veelzijdige en zeer sterke dualsport. Een topmotorhelm. Voor het onderhoud van deze helm bevelen we voor de buitenkant S100 helm en vizierreiniger aan. Voor het reinigen van het interieur, zonder het te verwijderen, kan je S100 helm interieurreiniger gebruiken. Nieuwe vizieren hebben een waterafstotend behandeling gekregen. Deze behandeling is minder effectief na enige tijd. Herstel het waterafstotend effect met Rain-X anti-regen spray. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een gekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen of matheid voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Zo'n een gekrast of mat vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een langere reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 679.95 Meer informatie
>> meer lezen

IXS 1100 1.0, Integraalhelm, Mat Titanium (Thu, 23 Mar 2023)
IXS 1100 1.0 Mat Titanium IXS brengt met de 1100 een wel heel scherp geprijsde integraalhelm in het gamma. Nochtans is er echt wel een en ander aan boord en kan je IXS er niet van verdenken hun huiswerk niet gemaakt te hebben. De nieuwe matte coatingtechnologie ziet er goed uit. Punt. Het geeft de 1100 een strakke en scherpe look, wat nog versterkt wordt door de aerodynamische vorm. Eén helmschaal bevat alle helmmaten en polycarbonaat vormt daarbij de basisgrondstof. Het resultaat weegt ongeveer 1600 gram, wat voor een integraalhelm met ingebouwd zonnevizier zeker niet te veel is. Kin- en topventilatie voelen stevig aan. Openen en sluiten gaat probleemloos met een gehandschoende hand. Onderaan open je daarmee vier ventilatieopeningen, bovenaan twee. Achteraan verlaat de rijwind de helm langs de vier uitlaten. Het helder, krasbestendig quick-release vizier is basic maar goed. Het is Pinlock®-voorbereid, al blijft de eigenlijke Pinlock®-lens optioneel. Het achterliggende, geïntegreerde zonnevizier reikt zowat tot aan de neusdeflector. De schuiver om het te bedienen vind je terug op de linkerkant van de helm, net onder het scharnier van het transparante vizier. De binnenzijde van de helm is kwaliteitsvol uitgewerkt. De voering (polyester) is vanzelfsprekend uitneembaar en te reinigen, terwijl de nekrand met oog voor detail is afgewerkt. Er is een windafdichting kin en de helm wordt op zijn plaats gehouden door een in lengte verstelbare micrometrische sluiting. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je motorhelm te voorzien van reflecterende stickers. De iXS1100 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een bekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een versleten vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 119.95 Meer informatie
>> meer lezen

IXS 216 1.0, Integraalhelm, Mat Zwart (Thu, 23 Mar 2023)
IXS 216 1.0 Mat Zwart Deze integraalhelm van iXS heeft - naast een heel scherp prijskaartje - absoluut voldoende troeven om er een serieuze kandidaat van te maken. Het design is lekker strak en sportief, iets wat de NMT-laktechnologie extra in de (excuses …) verf zet. De buitenschaal van deze iXS 216 bestaat uit polycarbonaat en één helmschaal bevat alle maten. Het resultaat weegt net geen 1500 gram, wat voor een integraalhelm met ingebouwd zonnevizier zeker niet te veel is. Dat hadden we nog niet verteld: het heldere, krasbestendige quick-release vizier is basic maar goed. Het is Pinlock®-voorbereid, en de Pinlock®-lens (30) zal je in de doos terugvinden. Het achterliggende, geïntegreerde zonnevizier bedekt zowat je halve gezicht. De schuiver om het te bedienen vind je terug op de linkerkant van de motorhelm, net onder het scharnier van het transparante vizier. Het kinstuk van de iXS 216 is er eentje van de moeilijk te missen soort: het reikt hoog. Of laag. Zowel bovenaan (de helmopening is nog steeds ruim en garandeert je een goed zicht) als onderaan lijkt iXS een paar millimeter extra voorzien te hebben en dat komt de sportieve en misschien zelf een beetje stoere uitstraling van deze motorhelm zeker ten goede. De kin- en topventilatie zijn makkelijk te bedienen, ook met motorhandschoenen. Net boven het gesloten vizier kan je links en rechts nog eens een streep lucht binnenlaten. De rijwind verlaat de motorhelm weer via de achterzijde, waar een ventilatieopening de uitstroom garanderen. Met een windgordijn kin, een neusdeflector en een verwijderbare, kwaliteitsvolle voering in polyester, is de iXS 216 en zeer complete motorhelm. Letterlijk en figuurlijk. De micrometrische sluiting is zacht en verstelbaar en de goed uitgewerkte nekrand vermindert het risico op whiplash. Aan deze scherpe prijs is hier eigenlijk slechts één woord voor: top. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je helm te voorzien van reflecterende stickers. De iXS 216 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een bekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een versleten vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 139.95 Meer informatie
>> meer lezen

AFAM Kettingkits, Motor ketting, 01275551 (Thu, 23 Mar 2023)
Kettingkits 01275551 Afam staat voor transmissie van wereldklasse. Meer dan 25 jaar ervaring op gebied van R&D op OffRoad en Racing niveau hebben geleid tot een uitgebreide know-how. Een AFAM kettingset is een complete kit bestaande uit; een hoogwaardige ketting inclusief sluitschakel, een tandwiel vóór en een tandwiel achter. De ketting wordt exact op lengte aangeleverd. RAD levert AFAM kettingkits die exact overeenkomen met de standaard specificaties van jou motorfiets.Bij de technische specificaties zie je hoe deze AFAM kettingkit samengesteld is. Om een AFAM kettingkit super eenvoudig en 100% correct te kunnen monteren raden wij je het gebruik van de Easy Riv-5 aan. Dit klein stukje gereedschap zorgt ervoor dat de sluitschakel altijd met de correcte speling gemonteerd wordt. Eveneens is dit toestel de perfecte tool om rivetteer sluitschakels correct en foutloos te rivetteren. Hoe monteer je het voorste tandwiel correct? De aangebrachte markeringen (AFAM-stempel en artikelnummer) moeten steevast naar buiten gericht worden, weg van de motor. Als je ze niet ziet, zit het dus letterlijk fout. Wanneer er niet voldoende plaats is voor een stempel en artikelnummer, staat er een pijl op het tandwiel. Deze duidt de looprichting aan en moet ook altijd naar buiten gemonteerd worden. EUR 231.04 Meer informatie
>> meer lezen

ALPINESTARS Ride Tech Lite 1 PC Undersuit, Thermopak voor op de moto, Zwart-Rood (Thu, 23 Mar 2023)
Ride Tech Lite 1 PC Undersuit Zwart-Rood De Ride Tech Lite 1 PC Undersuit van Alpinestars is een onderpak of een thermopak, afhankelijk van wat je liefst hoort. Je draagt het onder een racepak, waar het zowel comfort als temperatuur naar een hoger niveau tilt.'Hoger' betekent in dit geval: meer gewenst. Heb je dat nodig, zo'n onderpak dat de temperatuur regelt of toelaat dat je dubbel zo vlot in je lederen harnas glijdt? Nee, rillen van de kou dof baden in het zweet mag ook. En met een tube talkpoeder raak je ook vlot in en uit je racepak. Maar, gesteld dat je van iets meer comfort houdt, iets meer vertrouwen zoekt en bijgevolg ook betere rondtijden wil nastreven, dan is dit Ride Tech Lite 1 PC-onderpak het overwegen zeker waard. De ultralichte, technische basislaag is anatomisch geoptimaliseerd om vrijwel perfect onder je vaste bovenkleding te passen. De comfortabele, vochtafvoerende vezels staan in voor een goede klimaatregeling. Niet warmer, niet kouder: goed. Vandaar ook de term 'thermo'. Dit pak regelt de lichaamstemperatuur en houdt die op niveau. Ongeacht de omstandigheden buiten, betekent dat dus streven naar een goede vochtafvoer. In alle situaties. Er is meshmateriaal geplaatst waar dat zinvol is en de constructie creëert een vorm van compressie - gelijkmatige druk op het lichaam - die de prestaties bevordert. Waar een naad nodig was, is die vlak en ergonomisch, om bewegingen niet te hinderen en je bewegingsvrijheid maximaal te houden. Voor de volledigheid: alleen de Ride Tech Lite 1 PC Undersuit dragen is - toch zodra je het huis wil verlaten - geen optie. Dit is in geen geval een volwaardig racepak. EUR 119.95 Meer informatie
>> meer lezen

HJC C70 Koro, Integraalhelm, Mat Wit Roze (Thu, 23 Mar 2023)
C70 Koro Mat Wit - Roze De HJC C70 is een degelijke, scherp geprijsde intergraalhelm. Een instapmodel waar zeker plezier aan te beleven valt en waar je eigenlijk geen minpunten van zal ontdekken. De C70 ontleent zijn helmschaal in geavanceerd polycarbonaat aan de eerder als zeer succesvol gebleken IS-17 van HJC en is dus net zo comfortabel en veilig. De verschillend helmmaten zijn bij de C70 verdeeld over twee helmschalen, wat in alle gevallen een behoorlijk compact geheel oplevert. Goed voor 1600 gram, wat voor een helm met een ingebouwd zonnevizier niet eens overdreven is. De vorm van de helm is aerodynamisch, met oordeelkundig aangebrachte lijnen die de rijwind beter kanaliseren. Een degelijke schuiver op de kin opent of sluit het 'ACS' (Advanced Channeling Ventilation System) dat een complete luchtstroom doorheen de helm creëert. Hitte en vochtigheid worden er sterk door aangepakt. De topventilatie open of sluit je - ook met handschoenen aan - vlot. Luchtuitlaten achteraan laten alle rijwind netjes terug ontsnappen. De schuiver die het ingebouwde zonnevizier bedient, situeert zich ook bovenop de helm. Dat maakt het voor beide handen bereikbaar. Het transparante helmvizier sluit goed af (kliksysteem vooraan) en is er eentje van de krasvrije en UV-werende soort. Handig. Helemaal omdat je ook zonder gereedschap snel en eenvoudig vervangen kan worden, eventueel door een getint of spiegelend vizier. RapidFire™ Shield Replacement System, heet dat in de wereld van HJC. Een Pinlock® is optioneel. Een behandeling aan de buitenzijde van het vizier met Rain-X anti-regen spray verbetert het zicht tijdens regenbuien. De verwijderbare, antibacteriële binnenkant van de helm is specifiek ontwikkeld om vocht tegen te gaan. Wassen is geen enkel probleem. Uitsparingen op de juiste plaatsen maken het voor brildragers extra aangenaam. De neusdeflector is vanzelfsprekend verwijderbaar, net zoals de windafdichting kin. Beide zijn evenwel echt zinvol en goed, dus in eerste instantie laat je die misschien beter gewoon waar ze zijn. De nekrand is met oog voor detail en veiligheid (whiplash) afgewerkt. Het vastmaken van de HJC C70 gebeurt door middel van een micrometrische sluiting. Aanpasbaar en voorzien van een Quick-release-systeem dat een snelle opening toelaat. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je helm te voorzien van reflecterende stickers. De C70 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een bekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een versleten vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 179.95 Meer informatie
>> meer lezen

HJC V30 Senti, Jethelm, Wit Rood Blauw (Thu, 23 Mar 2023)
V30 Senti Wit - Rood - Blauw De V30 van HJC is een echt 'potje'. Visueel toch, want hij heeft de inhoud van een hedendaagse, moderne jethelm. Als opvolger van de zeer succesvolle FG-70S liggen de verwachtingen hoog, maar de HJC V30 lost die absoluut in. Twee helmschalen voorziet HJC om alle helmmaten te integreren. Die helmschaal wordt vervaardigd in 'Advanced Fiberglass Composite', daarbij gebruikmakend van CAD-technologie en in functie van een superieure pasvorm en comfort. Het levert een gewicht van amper 1100 gram op en dat valt voor een jethelm met geïntegreerd zonnevizier heel goed mee. De HJC V30 is net als zijn voorganger voorzien van een getint zonnevizier dat eventueel kan vervangen worden. Het is een stukje langer geworden in vergelijking met de FG-70s, laat zich drie-trapsgewijs zakken tot op de neus en zorgt dus voor best wat bescherming. Het zonnevizier is voorzien van twee handige lipjes om makkelijker hanteerbaar te zijn, zelfs met motorhandschoenen aan. Verdwenen zijn de drukknopen voor een eventuele zonneklep en - in tijden van helmbrillen die antislipsilicone dragen - is ook een extra bevestigingselement voor losse brillen achteraan de jethelm eigenlijk niet eens meer nodig. Over het Silvercool™-interieur kunnen we kort maar krachtig zijn: top. Vochtregulerend, antibacterieel, afgewerkt met leder en suède, verwijderbaar en met wasbare losse elementen, heel veel beter kan amper. Er zijn uitsparingen voorzien om eventueel de luidsprekers van een communicatiesysteem in te passen. De kinriem van de V30 is voorzien van een micrometrische snelsluiting, en hij is op die manier heel gemakkelijk aan te passen. Alles voelt daarbij op elk moment heel comfortabel en natuurlijk aan. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je helm te voorzien van reflecterende stickers. De V30 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een gekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een gekrast of mat vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 209.95 Meer informatie
>> meer lezen

HJC RPHA-11 Nectus, Integraalhelm, Wit Blauw Rood (Thu, 23 Mar 2023)
RPHA-11 Nectus Wit - Blauw - Rood De HJC RPHA-11 is de meest geavanceerde integraalhelm uit het HJC aanbod. De helm is speciaal ontworpen voor circuit gebruik op het hoogste niveau. Het zal dan ook niemand verbazen dat dit de helm is die door de HJC gesponsorde rijders gedragen wordt tijdens de races. De helmschaal is vervaardigd volgens de P.I.M Plus, Premium Integrated Matrix Plus, methode. Hierbij wordt gebruik gemaakt van glasvezel, aramide en carbon om een heel lichte, (ongeveer 1300 gram) maar heel stevige helmschaal te verkrijgen. De verschillende helmmaten van deze helm zijn verdeeld over 3 helmschalen. De vorm van de helmschaal is speciaal in windtunnels getest om zo aerodynamisch mogelijk ontworpen te worden. Om dezelfde redenen werd ook op het achterhoofd een spoiler aangebracht. Ook bij het ontwikkelen van de ventilatie van de RPHA-11 zijn kosten noch moeite gespaard om de sportieve rijder tijdens het racen te voorzien van zoveel mogelijk verse lucht. Op de kin zijn 3 ventilaties voorzien: 1 afsluitbare die rechtstreeks op de binnenkant van het vizier blaast tegen het aandampen, en 2 afsluitbare die de rijder rechtstreeks van frisse lucht voorzien. Deze laatste 2 zijn zelfs voorzien van een filter. Op de wenkbrauw zit een afsluitbare ventilatie die rechtstreeks het voorhoofd van de rijder kan koelen. Op de top van de helm zijn 2 ventilaties aangebracht die maar liefst op 6 verschillende standen kunnen ingesteld worden tussen volledig open of gesloten. Achteraan de helm zijn 6 niet afsluitbare luchtuitlaten geplaatst, zodat alle warme lucht zeker kan ontsnappen. De ventilaties en luchtuitlaten staan met elkaar in verbinding door het 'ACS' systeem (Advanced Channeling Ventilation System) Dit zijn geïntegreerde luchtkanalen in de binnenschaal die de frisse lucht over het gehele hoofd van de rijder verdelen. De RPHA-11 wordt standaard geleverd met zowel een transparant als een donker getint vizier, beide uit een krasbestendig materiaal. Beide vizieren zijn zowel Skipfog als tear-off voorbereid. De Skipfog lens wordt meegeleverd, de tear-off films kunnen apart aangekocht worden. Dankzij het RapidFire Shield Replacement System, kan het vizier gemakkelijk en zonder gereedschap vervangen worden, eventueel door een vizier in een andere kleur. Het vizier kan vergrendeld worden in gesloten stand zodat het ook bij hoge racesnelheden goed en volledig dicht blijft. Een behandeling aan de buitenzijde van het vizier met Rain-X anti-regen spray verbetert het zicht tijdens regenbuien. De kinriem van de RPHA-11 sluit door middel van een dubbele-D sluiting, de enige sluiting die toegestaan is voor gebruik op het race circuit. Bij een eventueel noodgeval kunnen de hulpdiensten de helm gemakkelijker verwijderen dankzij de voorziene Emergency Cheek Pads. Het interieur van de RPHA-11 is gemaakt uit Multicool stof en behandeld volgens de Polygiene technologie. Hierdoor wordt het transpiratievocht nog beter afgevoerd, terwijl de superieure antibacteriële werking onaangename geurtjes voorkomt. Het interieur is uitneembaar en wasbaar met de hand. Binnenin is RPHA-11 voorzien van een ademdeflector, om het aandampen van het vizier te voorkomen. Uitsparingen ter hoogte van de slapen geven de RPHA-11 een heel bril-vriendelijke fit. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je helm te voorzien van reflecterende stickers. De RPHA-11 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een bekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een versleten vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 479.95 Meer informatie
>> meer lezen

HJC I90 Davan, Systeemhelm, Mat Zwart Grijs (Thu, 23 Mar 2023)
I90 Davan Mat Zwart - Grijs De I90 van HJC is de opvolger van de succesvolle Max II. Een laagdrempelige maar heel erg goede motorhelm dus, met in dit geval zelfs een dubbele homologatie. Je mag de I90 als integraalhelm beschouwen of er opengeklapt mee rijden, als jethelm. Zo heel veel dubbel gehomologeerde motorhelmen zijn er niet op de markt, dus het is een extra troef om aan het lijstje toe te voegen. De I90 heeft een (lichtgewicht) helmschaal in polycarbonaat. Of beter: drie helmschalen, om alle maten te bevatten. Dat vertaalt zich op de weegschaal in zowat 1700 gram. Dat lijkt meer dan het is, want de I90 is een goed doordachte en zeer complete motorhelm. Kinventilatie, topventilatie en een dubbele opening achteraan zorgen voor een gezonde en goede luchtcirculatie. Kin- en topventilatie zijn vanzelfsprekend open of dicht te zetten, ook met handschoenen aan. Het interieur ondersteunt de luchtstroom en zorgt ervoor dat je in alle omstandigheden een fris hoofd houdt.Het ingebouwde zonnevizier bedien je met de schuiver links onderaan de helm. Je hebt - met dank aan het RapidFire™ Shield Replacement System geen gereedschap nodig om het transparante vizier te vervangen, eventueel door een getint of spiegelend exemplaar. Beide vizieren bieden een breed gezichtsveld, en specifiek bij het zonnevizier is daar extra aandacht naartoe gegaan. Pinlock® 70 is standaard voorzien en de lens wordt meegeleverd in de doos. Een behandeling aan de buitenzijde van het vizier met Rain X-anti-regenspray verbetert het zicht tijdens regenbuien. Het 'systeem' openen en sluiten, daarvoor gebruik je de rode knop onderaan het kinstuk. Dat verloopt makkelijk: de knop is voldoende groot om met handschoenen bediend te worden. De dubbele homologatie vereist vanzelfsprekend dat de I90 in opgeklapte stand ook goed vastklikt. Onder de rode drukknop tref je de windafdichting kin (bevestigd met twee velcro) aan en dat brengt ons meteen bij het interieur van de HJC I90. Dat die tegenwoordig op maat uitgesneden worden, verwijderbaar zijn, perfect te reinigen, antibacterieel en wasbaar, het klinkt perfect logisch. Uitsparingen op de juiste plaatsen maken het voor brildragers extra aangenaam. De micrometrische sluiting is vanzelfsprekend in lengte verstelbaar en heeft een Quick-release-systeem meegekregen. Neusdeflector, uiteenlopende kleuren, een goede nekrand … De I90 is een heel sterke én sterk geprijsde motorhelm. Hij is voorbereid om het HJC-eigen SMART HJC-intercomsysteem snel en makkelijk in te passen. In sommige landen (bv Frankrijk) is het verplicht om je helm te voorzien van reflecterende stickers. De I90 wordt geleverd zonder deze reflecterende stickers. Reflecterende stickersets vind je hier. Onderhoudstips: Zie je ertegenop het interieur van je helm te demonteren om het vervolgens te wassen? Je kan het interieur ook reinigen zonder het te verwijderen met S100 Helm interieurreiniger. De buitenkant en het vizier van je helm reinig je best met S100 Helm- en vizierreiniger. Veiligheid boven alles! Rij nooit met een bekrast of mat geworden vizier. Vooral 's nachts zorgen krassen voor een verblindende reflectie van straatverlichting en koplampen van tegenliggers. Bij regenweer is dit effect nog meer uitgesproken. Een versleten vizier vervang je best zo vlug mogelijk. Plan je een lange reis? Vergeet dan zeker niet een vervangvizier mee te nemen. Rij nooit in het donker met een getint vizier. EUR 269.95 Meer informatie
>> meer lezen

ALPINESTARS T-GP Plus R V3 Jacket, Textiel motorjas heren, Zwart-Donker Grijs-Wit (Thu, 23 Mar 2023)
T-GP Plus R V3 Jacket Zwart-Donker Grijs-Wit Uit de letter- en cijfercombinatie in de naam valt soms veel te halen: de T-GP Plus R V3 is de textielversie van de GP Plus, die ook in een lederen uitvoering bestaat. De GP en de Plus wijzen daarbij in de eerste plaats naar het hoge sportieve niveau. De 'R' is de referentie naar de racerij en we zijn aan versie 3 toe. Wat op het circuit getest wordt op het vlak van prestaties en bescherming, levert doorgaans op de openbare weg ook aangename gewaarwordingen op. De T-GP Plus R V3 is dus een soort 'vertaling in textiel' van een volbloed racejas. Eentje van topkwaliteit. Met goedgeplaatste accordeon- en stretchstroken, levert de motorjas comfort en flexibiliteit op hoog niveau. De lage kraag en voorgevormde armen? Uitgesproken sportieve stijl. Het materiaal is 600 Denier - slijtvast, scheurvast en stevig - en dat moet dan zowat 'the next best thing zijn' als niet kiezen voor leder een bewuste keuze is. En daar mag je zeker van zijn. Er bestaat een lederen versie van de GP Plus R. Dit is dus iets anders. En korte, zeer sportief gesneden, strakke textieljas. Zonder membraan, maar met een thermovoering die je snel kan uitritsen. Voor de wat frissere ochtenden in de zomer, voor een stevige klim in de weg of een plotse daling in temperatuur. Ventilatieritsen zijn er namelijk wel, dus uitwijken naar 'nog warmer' kan absoluut. En hoe je het ook draait of keert: altijd met heel veel nadruk op het comfort van de drager. Extra stroken stretchstof aan de armen en oksels, de romp en de achterzijde van de schouders vergroten de bewegingsvrijheid, verminderen de vermoeidheid en zorgen dus voor het comfort van de bestuurder. De GP Lite-schouderpartij met dynamisch frictieschild is net zoals de rest van de albescherming rechtstreeks van het racecircuit meegekomen en bijgevolg van topkwaliteit. CE-gecertificeerde interne protectoren aan ellebogen en schouders zijn zowat standaard en bovendien verwijderbaar. 'Nucleon Flex Plus Armor' heet de Alpinestarskeuze en ze is vooral zeer flexibel, dun, licht en comfortabel. De geïntegreerde TPU Guard op elke schouder was er ook al bij de vorige versie, maar hij ziet er net iets scherper uit. Schuimrubber voel je op de borst en rug. Een optionele Nucleon KR-2i rugprotector (level 2-gecertificeerd) of Nucleon KR-CELLi rugprotector (level 1-gecertificeerd) of Nucleon KR-R CELL rugprotector (level 2-gecertificeerd, snap-on systeem) kan je probleemloos en snel integreren. Ook de borststukken kan je upgraden naar Nucleon Flex Pro Ci-niveau. Reflectiemateriaal op de GP Plus R V3 vergroot je zichtbaarheid 's avonds en 's nachts. De motorjas laat zich door middel van de verbindingsrits probleemloos combineren met een aantal motorbroeken uit het Alpinestars-aanbod. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips & tricks op deze onderhoudspagina. EUR 269.95 Meer informatie
>> meer lezen

De beste motorhelm online bestellen

Reactie schrijven

Commentaren: 0