Marketeers negeren senioren nog steeds!

Nog steeds krijgen senioren ✅ wereldwijd maar mondjesmaat aandacht van marketeers.

 

Terwijl het zo'n koopkrachtige doelgroep is. 40 Procent van alle mensen boven de vijftien jaar is senior. Senioren beschikken over 80 procent van het totale vermogen onder consumenten.


Ze hebben veel vrije tijd om al dat geld stuk te slaan, worden actiever en zijn vaker bereid om nieuwe producten en diensten uit te proberen.

Toch wordt er maar tien procent van het reclame- en marketingbudget aan deze superdoelgroep besteed. Het gros gaat naar jongere doelgroepen en juist deze doelgroep heeft geen tijd en geld om dit uit te geven.

 

Dit komt vooral dat de marketeers zelf jong zijn en denken dat zij zelf de doelgroep zijn. Natuurlijk de grootste fout die ze maken!

 

Wanneer gaan zij het licht zien? Waarschijnlijk pas als ze eruit gebazoerd zijn en zelf wat ouder zijn geworden.......

 

Hetzelfde verschijnsel zien we bij de televisiewereld.

De commerciële zenders richten hun peilen op de jongere doelgroepen en worstelen met de kijkcijfers terwijl Omroep Max rustige tv programma's maakt en de kijkcijfers tegen de plinten klotsen!

 

Hoe komt dat nou........

 

 

 

 


Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

 

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!          

 

 

 


Marketeers negeren senioren nog steeds!

Reactie schrijven

Commentaren: 0