ImageBeautyfood lijkt een hit te worden onder de Nederlandse senioren. Het aantal 55-plussers zal de komende 30 jaar met 45% groeien naar 7,1 miljoen mensen. Die mensen zitten niet te wachten op producten met het label seniorenvoeding.

Verder blijkt uit onderzoek van Mintel dat producten die voor 40-plussers worden gelanceerd, door 55-plussers worden gekocht. Dat is volgens Jurgen van Leeuwen, directeur verkoop van internationaal onderzoeksbureau Mintel International, logisch: de mens wil zich jonger voordoen dan dat hij is. De moderne oudere blijkt zeer ijdel. In Spanje, Japan en het Verenigd Koninkrijk spelen supermarkten daarop in.
In Japan gaat men zelfs zo ver dat schoonheidscrèmes naast het koelschap met beautyfood producten staan.

Volgens Van Leeuwen is Beautyfood geen hype maar een trend. Momenteel is het voedsel zeer in trek in Japan en het Verenigd Koninkrijk en ook in Frankrijk wordt het steeds populairder. In Nederland komt het verschijnsel langzaam van de grond.

 

 

Onder beautyfood valt onder andere zuivel met omega-6-vetzuren en anti-oxidanten die een mooie huid beloven, sapjes met Aloë Vera en snoepjes die de huid bruiner maken.

Het gaat om voedingsmiddelen met het motto `eet en drink gezond`.

RSS / Twitter