Google

Persbericht,12 december 2013

 

De cruisevakantie zit in de lift, maar nog lang niet iedereen weet wat een cruise precies inhoudt en dat er bovendien veel variëteit is in het wereldwijde aanbod. De één blijft hangen in achterhaalde vooroordelen, de ander heeft geen besef wat er allemaal te doen is tijdens een cruisevakantie, zowel aan boord als aan de wal.

Om die reden hebben de internationale rederijen de handen ineengeslagen om de Nederlandse vakantieganger van goede en vooral complete informatie te voorzien over cruisevakanties. De Nederlandse afdeling van de Cruise Lines International Association – voorheen Dutch Cruise Council – heeft op de Vakantiebeurs 2014, van woensdag 15 januari tot en met zondag 19 januari, een eigen paviljoen op het nieuwe Plein 'VAAR', waar cruise- en zeilvakanties centraal staan.


Relatief laat populair

''We staan er soms versteld van hoeveel algemene vragen er nog leven bij het publiek aangaande cruisevakanties'', zegt secretaris Marlies Grent van CLIA, het samenwerkingsverband van rederijen. ''Aan de andere kant is dat ook wel begrijpelijk, want cruisen is relatief laat populair geworden in Nederland. Zeker in vergelijking met landen als de VS, Engeland en ook Italië. Nog altijd gaan relatief weinig Nederlanders op cruisevakantie, al groeit dat aantal de laatste jaren wel snel. Die groei genereert gelukkig ook weer veel nieuwe belangstellenden, want mensen horen natuurlijk steeds vaker over cruisevakanties, al was het maar bij wijze van spreken van de buren als die terugkomen van een dergelijke reis.''


Luxe schepen

''Wij zijn uiteraard blij dat er steeds meer belangstelling is voor cruises en willen dan ook antwoord geven op elke vraag. Wij begrijpen die vragen maar al te goed, om de simpele reden dat er zoveel te vertellen is over dit type reizen. Om een voorbeeld te geven: iedereen kent de grote cruiseschepen die 's zomers in Amsterdam of Rotterdam aan de kade liggen. Maar weinig mensen realiseren zich dat er grote verschillen zijn tussen die schepen en grote rederijen als Costa, MSC en natuurlijk Holland America Lijn, die in sommige gevallen zelfs per schip andere doelgroepen bedienen en dus ook hele andere routes varen. Daarnaast zijn er rederijen met veel kleinere schepen. Specialisten op bepaalde bestemmingen bijvoorbeeld, zoals cruises naar Antarctica. Of specialisten die zich met luxe schepen op de bovenkant van de markt richten. Met deze variëteit dat het logisch is dat er veel vragen zijn bij het publiek.''


Eenvoudig vergelijken

Om antwoord te geven op al die vragen heeft de Nederlandse afdeling van CLIA een webmagazine ontwikkeld, dat de weg wijst naar het juiste schip of de rederij die het beste past bij de wensen van de diverse vakantiegangers: www.clia.nl/cruisewebmagazine. Op basis van de wereldkaart kan geklikt worden op een bestemming waarna een keuze kan worden gemaakt uit de diverse rederijen die helder gepresenteerd worden. Inclusief een checklist die opsomt wat die aanbieders te bieden hebben aan boord, welke doelgroepen aangesproken worden en wat wel en niet is inbegrepen bij de prijs. Het menu is overzichtelijk en de rederijen, schepen en bestemmingen laten zich dankzij het webmagazine dus eenvoudig vergelijken.


In alle rust

''Ons nieuwe webmagazine geeft een goed en overzichtelijk beeld en vanzelfsprekend brengen wij dit tijdens de Vakantiebeurs onder de aandacht'', vertelt Grent enthousiast verder. ''Maar op het Plein 'VAAR' kun je persoonlijk en in alle rust praten met de experts van de verschillende rederijen. Over de schepen, reizen en routes. Dat biedt een ongelofelijke meerwaarde, net als trouwens de verschillende presentaties die wij op gezette tijden op het Plein verzorgen. Ik wil meteen iedereen oproepen die speciaal voor een vaarvakantie komt, om door de speciale ingang direct naar onze hal 7 te komen. Wij organiseren bij deze entree een speciaal welkom waardoor de bezoekers het cruisen meteen 'beleven'. Want daar gaat het namelijk om tijdens een cruisevakantie, het is een echte belevenis, en als je dat eenmaal hebt ervaren wil je meestal niets anders meer is mijn ervaring'', aldus Marlies Grent.


Gastland Duitsland

De Vakantiebeurs is in 2014 ingrijpend vernieuwd. Uiteraard vinden bezoekers nog steeds honderden aanbieders met de meest uiteenlopende bestemmingen, maar het draait straks extra om voorpret, inspiratie en beleving. Gastland van de Vakantiebeurs is Duitsland dat onder meer verrast met een wijnproeverij op de grote stand in hal 9. Het loont dubbel om de Vakantiebeurs te bezoeken. Niet alleen om in een heerlijke vakantiestemming te komen, maar ook om gebruik te maken van exclusieve reisaanbiedingen, alleen geldig tijdens de beurs en uitsluitend ter plekke te verzilveren. Alle beursaanbiedingen zijn gebundeld in een speciaal boekje dat samen met het online kaartje in de voorverkoop kan worden uitgeprint en tijdens de beurs ook in druk beschikbaar is.


Zes Pleinen

De vakanties zijn overzichtelijk ingedeeld per land maar dit jaar ook op Pleinen met de zes meest populaire typen vakanties van de beursbezoekers. Behalve voor het Plein VAAR (Cruises & Zeilen), is gekozen voor ACTIEF (Fiets & Wandel), SAMEN (Familie & Kinderen), ONTDEK (Avontuur & Verre Bestemmingen), BUITEN (Kampeer & Camping) en ZIEN (Steden & Cultuur). Nog meer primeurs: Trein & Vakantie, met alle treinreizen in één Paviljoen, de 'Camping by Night', onderdeel van het vakantietype 'BUITEN', waar de liefhebbers met een gratis zaklamp in de hand de sfeer van het kamperen kunnen opsnuiven, het Zoom.nl fotografiepaviljoen, de Vakantiebeurs Fotowedstrijd en de Culinaire Route langs zes gevarieerde bestemmingen. Hier kunnen de bezoekers voor weinig geld genieten van smakelijke, versbereide traditionele hapjes en drankjes.

Maak kans op gratis toegangskaarten!

Schrijf een leuk artikel over uw hobby, tuinieren, vakantie, steden bezoeken. Geef aan waarom u hieraan zoveel plezier beleefd, heeft u leuke ideeën, iets leuks beleefd, laat het ons weten en doe er een stuk of 5 foto's bij en u maakt kans op twee vrijkaarten van 17,50 euro per stuk!
In deze periode worden er veel surprises gemaakt, maakt hier tijdens het maken een paar foto's van en maak een leuke beschrijving. Twee vliegen in één klap!
Wij hebben diverse sets gekregen dus de kans is groot dat u gratis naar deze beurs kunt! Wij zullen het artikel dan op deze site plaatsen zodat andere mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
U kunt contact met ons op nemen rechts boven aan de site.

Veel succes!


Familiekaart

Een kaartje voor de Vakantiebeurs is 3 euro in prijs verlaagd en kost in de voorverkoop slechts 12 euro en gezinnen kunnen nog eens extra profiteren van voordeeltarieven. Op www.spoordeelwinkel.nl kan voor 29 euro een voordelig combiticket worden gekocht, beurstoegang inclusief dagretour, geldig als 2e klas van elk station in Nederland naar Utrecht Centraal. Eind van het jaar kan de Vakantiebeurs app worden gedownload.

 

 

 

 

 

 

Zoekt u een leuke vakantiewoning in midden Frankrijk met gebruik van heerlijk zwembad kijk dan hier!

Liever een compleet uitgeruste vakantiewoning op de Veluwe op een rustig park, kijk dan hier!

 

 

Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!

RSS / Twitter